1. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАПИСВАНЕ
1.1. За всички български граждани по програми, които включват Турция – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.2. За български граждани над 18 г. по всички програми с изключение на Турция – валидна лична карта или валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3. За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването. Децата под 18 години трябва да бъдат придружавани от пълнолетно лице.
1.3.1. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимият документ за самоличност, се изисква и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на екскурзията.
1.3.2. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите по програма през територията на Хърватия – нотариално заверена декларация, преведена на хърватски или на английски език.
1.4. Европейска здравна карта (за програми в ЕС).
1.5. Виза – виж т. 4.
1.6. Договор за туристически пакет – сключва се в 2 екземпляра при записване за определена програма.
1.7. Ваучер за туристически пакет (издава се от туристическия агент) – издава се в три екземпляра, освен когато е в електронен вид, след заплащане на пълната стойност на програмата и заявените допълнителни услуги.
1.8. Застраховка – виж т. 9.
1.9. Формуляр за лични данни с посочен телефонен номер с активиран роуминг за връзка по време на пътуването или телефон за връзка с близък роднина.
При неизпълнение на условията по т. 1.1. – 1.9. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
2. СРОК ЗА ЗАПИСВАНЕ И СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
Пътуване може да се заяви от 1 година до 1 ден преди датата на заминаване (в зависимост от конкретната програма). За да имате реален избор на хотели, места и цени, най-подходящият период за сключване на договор е от 1 година до 1 месец преди датата на заминаване. За да сключите договор, е необходимо да представите документи и да заплатите според датата депозит или пълната стойност на пътуването.
При наличие на свободни места записване се извършва и след посочените срокове.
3. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
3.1. Цените за всяка програма включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно. В цените за програмите, включващи туристически услуги на територията на ЕС е включен ДДС /Данък добавена стойност/.
3.2. Цените по всички сключени договори са гарантирани от агенцията. Обявените цени са в сила при сключване на договор най-късно до 31 декември 2024 г.
ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да променя цената на програмата, след сключване на договор, но не по-късно от 21 дни преди датата на отпътуване при възникване на следните обстоятелства: промяна на държавни такси, свързани с мерки за безопасност; промяна на пристанищни такси; промяна в данъчните ставки; промяна в обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването. В тези случаи агенцията си запазва правото да поиска тези допълнителни разходи да бъдат поети от Възложителя. Увеличението на цената на пакета, но не с повече от 8 %, вследствие на обективно посочени причини не може да бъде повод за отказ от страна на туриста.
3.3. Заплащането може да се извърши
а) в брой до 10 000 лв. на сключен договор
б) с кредитна карта или по банков път.
За всички платени в брой или с кредитна карта суми се издава касова бележка. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено.
3.4. Разсрочено плащане
Посочените по-долу условия за разсрочено плащане са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго. При неспазване на посочените срокове за плащане, агенцията си запазва правото да анулира пътуването, като всички породени от това щети и неудобства са за сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, респ. туристите.
3.4.1. Разсрочено плащане за екскурзии и почивки с автобус е възможно на две вноски. Първата вноска – депозит в размер на 35% от стойността на избраната от Вас екскурзия в деня на сключване на договора за туристически пакет, но не по-късно от 36 дни преди датата на отпътуване; втора вноска до пълния размер на програмата – най-късно до 35 дни преди датата на отпътуване.
3.5. За всяка програма е посочена ТОП цена. Тази цена е валидна само за конкретната дата или период на пътуване и при посочените в програмата условия.
3.6. Политика за възстановяване на суми във връзка с извършени плащания (срок за възстановяване на суми):
3.6.1. Възстановяването на суми се извършва в срок до 14 дни след анулацията по начина, по който са платени.
3.6.2. Възстановяването на суми по онлайн резервации става чрез нареждане на обратна операция по банкова сметка или карта в срок до 14 дни след анулацията.
3.7. Бакшиши – в повечето страни е прието по традиция туристите да оставят бакшиш на шофьорите и местните екскурзоводи и пиколо в края на екскурзията. Размерът на бакшиша обикновено е между 1 EUR и 5 EUR на турист на ден.
4. ВИЗОВ РЕЖИМ И МЕДИЦИНСКИ ИЗИСКВАНИЯ
4.1. Визовият режим, в случай че е необходима виза, е посочен за всяка конкретна програма към март 2024 г. Тази информация е валидна за лица с българско гражданство. Ако имате друго гражданство, често се налага да спазвате различни изисквания. Моля, осведомете се за тях в съответната консулска служба.
Съгласно разпоредбите и условията на консулските отдели, подаването на всички документи не гарантира издаването на виза, но е задължително условие за кандидатстване. Тяхно право е пряко или чрез агенцията да изискват допълнителни документи. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност при отказ на виза. При отказ на виза влизат в сила посочените условия за анулация за съответната екскурзия или почивка.
ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност при въвеждане на визов режим за страна, включена в програмата, избрана от туристите. При евентуален отказ от пътуване, поради въвеждането на визов режим след сключване на договор, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща неустойка за отказ от пътуване, съгласно условията на договора.
4.2. Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
4.3. В случай че за конкретно пътуване са приложими специфични медицински и здравни изисквания, те са посочени в конкретната програма. Ако изрично не е посочена такава информация, това означава, че няма медицински и здравни изисквания, свързани с пътуването.
5. ХОТЕЛИ
Туристите се настаняват в хотели категория от 5* до 1*, което е посочено конкретно за всяка програма. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, но се различава в отделните страни. Не всички хотели категория 3* разполагат с климатик и телевизор. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела.
В определени програми се предлага настаняване в студио. Студиата не разполагат с рецепция, ресторант и фоайе. Всяко студио е със собствен санитарен възел. Не се предлагат тоалетни принадлежности и консумативи. По време на престоя спалното бельо не се сменя и студиата не се почистват.
Туристът следва да има предвид, че обикновено хотелските стаи в деня на пристигане са на разположение най-рано от 14 ч., а в деня на отпътуване най-късно до 11 ч. Ако пристигнете в хотела по-рано, е възможно Вашата стая все още да не е подготвена за настаняването Ви. Имайте предвид, че основното почистване изисква известно време. При възможност настаняването може да стане и по-рано.
Много хотели предлагат закуска, обяд и/или вечеря под формата на обилна и разнообразна блок маса. Така имате предимството да съчетавате ястията по свой собствен вкус. Ако Вашият хотел предлага „континентална закуска“, това означава закуска от кафе, хляб, масло и мармалад. Преди започване или след края на сезона е възможно вместо блок маса да бъде сервирано определено меню. Или обратно, през високите сезони някои хотели преминават от меню на бюфет, към вечеря по меню.
Предложението „all Inclusive“ може да варира в зависимост от хотела и разпределението. Алкохолните напитки (в повечето случаи местни) и безалкохолните напитки са включени в цената и често са сервирани директно в чаша.
Броят на осигурените шезлонги и чадъри по принцип не съответства на максималния брой гости на хотела. В единични случаи би могло да се наложи изчакване.
Посочените в програмите средства за настаняване могат да бъдат сменени с други от същата категория, като промяната на средството за настаняване не може да бъде причина за отказ от пътуване на туриста.
5.1. Ако туристът пътува самостоятелно по автобусна програма, доплащането за единична стая е задължително, ако изрично желае да бъде настанен самостоятелно.
5.2. При желание за настаняване в стая с три легла, туристите следва да имат предвид, че третото легло представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята и създава неудобство и за тримата туристи. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години.
5.3. В хотелите е необходимо да се пази тишина, чистота, да не се оставят хранителни остатъци и бутилки. При ползване на мини бар, телефон или платен видеоканал, не забравяйте да заплатите тези услуги на рецепция.
5.4. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста. Екскурзоводите и водачите на групи нямат право да транспортират не придружаван багаж, забравен от туристите в хотела или в транспортното средство.
5.5. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод. В противен случай се налагат глоби на място. Агенцията не носи отговорност за това.
5.6. При екскурзиите на база полупансион вечерята се предлага в ресторанта на хотела, в който са настанени туристите или в непосредствена близост до него.
5.7. Напитките (алкохолни и безалкохолни) по време на хранене – закуска, обяд или вечеря – се заплащат допълнително, освен ако изрично не е посочено, че са включени в цената. В някои заведения се предлагат напитки без клиента да ги е поръчал, след което му се предоставя сметка.
5.8. При групови екскурзии / почивки в ресторантите на повечето хотели е въведено правило туристите от една група да се настаняват на общи маси, като много често преместването на различни маси не се позволява.
5.9. Климатиците не винаги са със самостоятелно регулиране, а са централно обслужвани.
5.10. Настаняване на 1-ви или по-висок етаж се гарантира само след предварително заявяване, след допълнително заплащане и изрично потвърждение в писмен вид от страна на туроператора.
5.10. Стаи с изглед море / езеро / парк / градина / басейн се гарантират при наличие на такива единствено след предварително заплащане от клиента и потвърждение на туроператора.
5.11. Достъп до интернет с неограничен лимит се предлага при техническа възможност на хотела и предварително заплащане от клиента и съответно потвърждение от туроператора.
6. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ
6.1. Автобусните програми се провеждат с комфортни туристически автобуси. Автобусите са лицензирани от Министерство на транспорта. Това гарантира отлично техническо състояние, външен вид, интериор и всички удобства за дълъг път: климатик, висок пътнически етаж с панорамни стъкла, хладилник и минибар, машина за топли напитки, видеосистема, радиокасетофон и микрофон, втора врата, индивидуално осветление и вентилация за всеки турист, подвижни седалки и регулиращи се облегалки, обемни багажници и др. Консумацията на напитки се заплаща допълнително. В превозните средства не се разрешава пушене! В превозните средства не се разрешава хранене! Изисква се спазването на правила за хигиена и безопасност. По време на пътуването се правят почивки през интервал от 3-4 часа.
6.2. За определени програми се предлагат трансфери от конкретно посочени градове в България. Тези трансфери се гарантират при определени условия, при заявяване минимум 21 дни преди датата на отпътуване.
6.3. Почти всички туристи желаят да изберат място по-напред в автобуса. Туристите, които отдалеч сключат договор за туристически пакет, получават възможността да се настанят според своето желание. Туристическите места, разположени на втория ред в автобуса са комплимент за редовните туристи. Останалите могат да ги ползват срещу допълнително заплащане в размер на 5% от основната цена. Туристите, които желаят да резервират двойна седалка, могат да направят това срещу допълнително заплащане, конкретно посочено за всяка програма.
6.4. За всяко превозно средство са в сила изисквания за максимално допустимо тегло. По стандарт са разрешени 20 кг за багажника и 5 кг ръчен багаж. Подгответе багажа си в компактно състояние.
6.5. При придвижване на групата с автобус по време на изпълнение на програмата и трансферите, туристите могат да поставят в отделенията за багаж над седалките единствено дрехи и меки пътни чанти до 5 кг. и в никакъв случай не се допускат тежки или твърди предмети, бутилки и други, представляващи опасност за седящите наблизо туристи. По време на движение на автобуса туристите следва да бъдат седнали и със закопчани предпазни колани. В противен случай могат да бъдат наложени персонални глоби при проверка на пътниците в автобуса от страна на местните власти. Не се разрешава движение по пътеката в автобуса или да има правостоящи туристи по време на движение на автобуса.
7. МЯСТО НА ТРЪГВАНЕ И МЯСТО НА ПРИСТИГАНЕ
7.1. Конкретните градове и часове на отпътуване са посочени във всяка програма. Местата на отпътуване от съответния град се фиксират при сключване на договора за туристически пакет.
7.2. Конкретните градове на връщане са посочени във всяка програма. Местата на връщане се фиксират при сключване на договора за туристически пакет.
Мястото на тръгване и връщане може да се промени непосредствено преди това по технически причини – демонстрации, стачки и др., за което следва да оставите телефон за уведомление.
7.3. За туристи извън София, по определени програми, предлагаме нощувка в хотел „Хемус“ ***.
8. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Всички обявени часове са в местно време. Всички обявени времена на пристигане са ориентировъчни. Възможни са закъснения, породени от непреодолима сила, форсмажорни или независещи от нас обстоятелства – виж т. 11. В тези случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за неконсумирани услуги или загубено време.
9. ЗАСТРАХОВКА
9.1. Застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“
Застраховат се български граждани и чуждестранни лица, временно пребиваващи в България. Застраховката е в сила по време на пътуването извън България. Застраховката не покрива разходи за стоматологична помощ, медицински разходи за хронични заболявания, разходи при бременност, усожнения при бременност и аборт и други, които не са включени в покритието на застраховката. При пътуване по време на бременност се изисква писмено уверение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма. Копие от пълните условия на задължителната застраховка "Помощ при пътуване в чужбина" за пътувания извън страната е приложено към всяка резервация. Програмите по направление България не включват застраховка.
На всички туристи до 64 г. се осигурява застраховка "Помощ при пътуване в чужбина" на застрахователна компания "Евроинс", която е включена в цената на екскурзията / почивката, с лимит на отговорност 10 000 EUR. За туристи между 65 г. и 74 г. е необходимо доплащане за завишена застрахователна премия, конкретно посочено във всяка резервация.
Туристи на 75 и повече години задължително се застраховат с лимит на отговорност 15 000 EUR на лицензирана застрахователна компания „Евроинс“. Разликата в стойността на застраховката следва задължително да бъде доплатена при внасяне на депозит.
9.2. Туроператорът е сключил застрахователен договор „Отговорност на туроператора" със застрахователно дружество „Евроинс“
9.3. Застраховка „Отмяна на пътуване”
Застраховката е доброволна и не представлява неизменна част от договора за туристически пакет. Предназначена е за лица, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се и се заплаща задължително при подписване на договора за туристически пакет, заедно с първата депозитна вноска по договора. Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет.
9.4. Застраховка за кражба, загуба или забавяне на личен багаж
Застраховката е доброволна и се предлага срещу доплащане като допълнителен риск към застраховката „Помощ при пътуване в чужбина“ на ЗК „Евроинс“, който покрива:
- кражба на личен багаж – действителната стойност на откраднатите вещи, като обезщетението за една отделна вещ не може да надвишава 100 евро и е до 400 евро в агрегат за всички вещи. В случай на кражба на личен багаж застрахованият е длъжен в срок от 24 часа да уведоми асистанс компанията и местните полицейски органи. При неспазване на сроковете застрахователят има право да откаже изплащане на обезщетения и суми.
- загуба на личен багаж по време на пътуване с въздушен транспорт в чужбина – покриват се разходи до 100 евро.
- забавяне на личен багаж по време на пътуване с въздушен транспорт в чужбина – на застрахования се изплаща обезщетение в размер на 100 евро, когато забавянето е повече от 10 часа от момента на достигане на крайната дестинация. Този риск не се покрива за последния полет при полети с прекачване, с който застрахованият се прибира в България или страната на постоянното си местоживеене.
10. СПЕЦИАЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Необходимо е да ни информирате за всички Ваши специални изисквания преди да сключите договор за туристически пакет, за да имаме възможност да отговорим на тях. Може да се наложи да направим разходи, за да осъществим Вашите специални желания, както и за някои от тях да се наложи да заплатите допълнителна цена, предварително или на място.
ТУРОПЕРАТОРЪТ изпълнява изискванията на Регламент (ЕО) № 1107/2006 на Европейския парламент и на съвета от 05.07.2006 г. относно правата на хората с увреждания и на хората с ограничена мобилност при пътувания по въздух, като ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ по договора за туристически пакет се задължава да уведоми агенцията в писмен вид в точка ХI. от Договора за туристи с увреждания или с ограничена мобилност.
11. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА
По време на пътуването, като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, събития, предпоставящи компрометиране на част от програмата във връзка с национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство непосредствено преди пътуване или по време на пътуването и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.
12. МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ
Автобусните програми се провеждат при минимум 24 записани туристи. ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата както следва:
- не по-късно от 20 дни преди започването на изпълнението на туристическия пакет – в случай на пътувания с продължителност, по-голяма от 6 дни;
- не по-късно от 7 дни преди започването на изпълнението на туристическия пакет – в случай на пътувания с продължителност от 2 до 6 дни;
- не по-късно от 48 часа преди започването на изпълнението на туристическия пакет – в случай на пътувания с продължителност, по-малка от два дни.
В тези случаи туроператорът възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване. При недостигане на минималния брой туристи за туристическия пакет, възложителят на договора за туристически пакет ще бъде уведомен в писмен вид. Внесената сума ще бъде възстановена в пълен размер след представяне на всички издадени документи от офиса, където е записан туристът.
За всички дати на отпътуване, които са маркирани като „потвърдено пътуване, гарантирани места“ е в сила условието, че пътуването е гарантирано при записване на 18 туристи 2 месеца предварително.
13. ВАЛИДНОСТ НА ЦЕНИТЕ
Посочените в каталога цени са в сила за конкретно посочени за всяка програма периоди на пътуване.
Не съществуват никакви други устни или писмени договорки, предварителни договори, описания на услуги или условия, различни от описаните в договора.
14. ДЪРЖАВНИ И СИТИ ТАКСИ
В някои от държавите, включени в този каталог се заплащат държавни такси при пристигане / заминаване. Тези такси се заплащат на място от туристите. В нашите предложения са посочени ориентировъчните стойности на таксите. Туроператорът не носи отговорност при въвеждане на нови или повишаване на вече съществуващи държавни такси.
Туристическа такса престой, в случай че е въведена такава, е посочена във всяка конкретна програма. Тази такса се заплаща задължително на място от туристите на рецепцията на хотела.
Туроператорът не носи отговорност при въвеждане на туристическа такса престой за град, включен в програма, избрана от туристите, за който предварително не е обявена такава. Въвеждането на такава такса след сключване на договора за туристически пакет не е основание за отказ от пътуване и туристите следва да я заплатят на място на рецепцията на хотела.
15. ОТСТЪПКИ
Туристите ползват една от изброените отстъпки в програмите по свой избор.
15.1. Деца – стойността на отстъпката е посочена в конкретната програма, за която се предлага.
15.2. Ученици и студенти (до 25 г.).
15 3. Редовни клиенти – ако сте пътували с нас на екскурзия или почивка през всяка една от изминалите две години – 2021 г. и 2022 г., ползвате специална отстъпка – 3% от основната цена на пакета.
15.4. ВИП ФАМИЛИЯ – изключително предложение за родители с деца до 17,99 г.: 3 – 4 туристи ползват 3%, 5 и повече туристи ползват 4% от основната цена на пакета за всеки член от семейството.
15.5. За група от 8 до 12 пълноплащащи туристи: 3% от основната цена на пакета.
15.6. За група от над 12 пълноплащащи туристи: 1 гратис място; за група над 20 пълноплащащи туристи: 2 места гратис; за група над 30 пълноплащащи туристи: 3 гратис места; за група над 40 пълноплащащи туристи: 4 гратис места.
За програми, които са с промоционални цени, не могат да се ползват други отстъпки. Отстъпките не могат да се комбинират освен с тези за ранни записвания.
16. ПРОМЕНИ ПО ДОГОВОРА ЗА ТУРИСТИЧЕСКИ ПАКЕТ, ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ
16.1. Всички промени и откази от пътуване се извършват лично от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, като се представят в писмена форма в офиса, в който е записан туристът.
Крайният срок, в който ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има право да се откаже от договора по автобусна програма без да дължи неустойка и обезщетение за това, е 10:00 ч. на първия работен за ТУРОПЕРАТОРА ден, следващ деня, в който туристът е сключил настоящия договор за туристически пакет.
При сключване на договор за туристически пакет в последния момент – в последните 9 /девет/ дни преди датата на отпътуване, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ няма право да се откаже, без да дължи неустойка и обезщетение.
Смяна на дата или направление в договора за туристически пакет се считат за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки. Посочените условия са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго.
Туроператорът си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в Консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи в сила влизат посочените неустойки.
16.2. Неустойките, които се удържат при отказ от пътуване от страна на туриста, независимо от причините, са както следва: от деня, следващ деня на записването, до 36 ден преди датата на заминаване – 35% от основната цена на пътуването, от 35-тия ден до деня на заминаването – 100% от общата цена на пътуването.
16.3. Срок, в който потребителят трябва да уведоми агенцията, че преотстъпва своето пътуване на трето лице:
- без промяна на заявеното настаняване – от деня, следващ деня на записването, до 61 дни преди датата на заминаване – без неустойка. От 60 дни до 3 работни дни преди датата на заминаване – ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ дължи неустойка в размер на 5 % от стойността на пътуването. След този срок преотстъпването на трето лице се счита за отказ от пътуване и влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки.
- с промяна на заявеното настаняване – от деня, следващ деня на записването, до 61 дни преди датата на заминаване – без неустойка. След този срок преотстъпването на трето лице се счита за отказ от пътуване и влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки.
17. ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРИСТИТЕ
17.1. Преди пътуването
Туроператорът си запазва правото да анулира без предупреждение пътуването на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство на други клиенти, служители или партньори на туроператора. В този случай туроператора не дължи обяснение или неустойка за анулацията. На потребителя се връща заплатената до момента сума.
17.2. По време на пътуването
Туристите следва да уважават местните обичаи, начин на живот и правила на поведение. Може да Ви глобят за изхвърляне на боклук на улицата, пушене или пресичане на необозначено място. Туроператорът си запазва правото да откаже извършването на услуги по време на пътуването, включително и пълна анулация на услуги до края на пътуването, на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице или държавен служител – полицай, митнически или граничен служител, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство сред други клиенти, служители или партньори на туроператора. Туроператорът не дължи обяснение или неустойка за анулацията, в случай че проявата, причинила анулацията е документирана с протокол, подписан от присъстващи на място служебни лица или туристи.
17.3. Закъснели туристи не се изчакват и на тях не се възстановяват услуги, които не са ползвани. Във всички случаи при отклонение от програмата и неявяване в определените от водача на групата / екскурзовода часове туристът е задължен да съобщи за това на посочените във ваучера телефонни номера.
В посочените в т. 17.3. случаи туроператорът не носи отговорност за последствията и не възстановява средства за услугите, които не са ползвани.
18. ФИЗИЧЕСКО И ЗДРАВОСЛОВНО СЪСТОЯНИЕ
За някои програми се изисква подходяща физическа кондиция. Затова е възможно да се изиска да докажете здравословното си състояние преди отпътуването.
При изискване за спазване на условия, поставени от турист с алергии, е необходимо това да се прави в писмен вид в т. ДРУГИ на договора за туристически пакет. При възможност те да бъдат изпълнени туроператорът ще потвърди това в писмен вид или ще анулира пътуването без неустойка. Това изискване може да се постави само първоначално при сключване на договора.
При пътуване по време на бременност се изисква писмено потвърждение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма.
Пътуванията като цяло не са подходящи за лица с ограничена подвижност.
19. ПРОМЕНИ В ЕКСКУРЗИИТЕ / ПОЧИВКИТЕ
Туроператорът си запазва правото за промяна в последователността на изпълнение на различните елементи на програмата. В редки случаи някои елементи от екскурзиите могат да бъдат различни от обявените по причина на лошо време, промяна в политическата ситуация или просто промяна в разписанието на полетите, автобусите, фериботите или влаковете.
20. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ
Туроператорът носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.
В случаи на промяна на времето на изпълнение или съдържанието на услуги, които се изпълняват от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им – самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, жп. билети, туроператорът съдейства, за да се запази максимална част от туристическата програма. В подобни случаи взаимоотношенията с клиента се основават на конкретните условия, описани в превозните документи.
Туроператорът не носи отговорност при промяна на стойността на допълнително заплатени транспортни услуги от страна на превозвача, които се оформят с отделен документ – билет, включително фериботни такси, такси за сигурност на гари и др. транспортни обекти. Промяната в стойността на тези услуги не се счита за основание за отказ от пътуване. При евентуален отказ от пътуване на това основание влизат в сила неустойките от т. 16.
Туроператорът не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата програма, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.
Туроператорът не носи отговорност при забавяне поради независещи от нас обстоятелства или непреодолими събития.
Услуги, които не са консумирани по вина на туриста, не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
Туроператорът не носи отговорност в случай на: откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на туристите, независимо от това запознати ли са с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на турист, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.
Туроператорът не носи отговорност пред туриста, в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. Туроператорът не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста, агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
Туроператорът не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът и туроператорът съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.
Туроператорът не носи отговорност пред туриста, в случай че по време на пътуването, неговото здравословно състояние се влоши и той се разболее, включително и в случай че това налага болнично лечение. Отговорността на туроператора се изразява в осигуряването на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ със съответния лимит за злополука, спасителни разходи и медицински разходи.
При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен или устен вид екскурзовода / представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да я документира, като изрично укаже датата на предявяването ѝ. Получилите рекламацията се стремят да разрешат възникналия проблем на място.
В случай че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самото пътуване, туристът има право в 14-дневен срок след установяване на несъответствието да предяви рекламация.
Рекламациите се разглеждат в срок до 30 (тридесет) дни след получаването им.